Duchowy świat dzieci

  • Cena: 34.90 zł
  • Ilość odwiedzin: 215

Opis produktu

Jak wlasciwie pielegnowac wewnetrzne zycie dziecka? W jaki sposób zapewnic mu jak najbardziej harmonijny rozwój? Jak umozliwic dziecku wzrastanie zgodne z jego wrodzonym wewnetrznym potencjalem, wynikajacym z poczucia glebokiej wiezi ze stworzeniem?

Bez wzgledu na wyznawane przekonania, rodzice na calym swiecie daza do tego, aby dac swym pociechom wszystko, co najlepsze. Wewnetrzne zycie odgrywa olbrzymia role w rozwoju mlodego czlowieka, a zadaniem rodzica jest umozliwienie mu samodzielnego nawiazania wiezi z owymi wyzszymi poziomami wlasnej istoty. Mary Ellen Maunz, laczac wiedze teoretyczna z wlasnymi przezyciami, podpowiada, jak skutecznie wspierac dziecko w realizacji jego naturalnego planu rozwoju. W swej pracy podpiera sie osiagnieciami Marii Montessori, trzykrotnie nominowanej do Pokojowej Nagrody Nobla wloskiej lekarki, twórczyni metody wychowania umozliwiajacej wszechstronny rozwój dziecka.

Osobiste historie oraz doswiadczenia autorki – matki trójki dzieci i emerytowanej pedagog – sprawiaja, ze zawarte w ksiazce tresci sa latwe zarówno do odczytania, jak i realizacji w zyciu codziennym.

Dowiedz sie, w jaki sposób mozesz pomóc swojemu dziecku:


- Rozwijac sie na kazdym etapie istnienia – nawet jeszcze przed narodzinami;

- W pelni wyksztalcic wlasna, niepowtarzalna osobowosc;

- Odnalezc sie w wyzwaniach wieku nastoletniego;

- Zyskac poczucie „zadomowienia sie we wszechswiecie;

- Osiagnac harmonie i spokój;

- Zrozumiec Zlota Regule „Traktuj innych tak, jak sam chcialbys byc traktowany wyrazona w 14 najwiekszych duchowych tradycjach.



 

Poznaj sposoby na wspieranie naturalnego planu rozwoju swojego dziecka.


Fragment ksiazki

Potrzeba pelni

Kazde dziecko posiada fizyczne cialo, umysl, emocje i duchowosc, jakkolwiek bysmy ja definiowali. Gdy dziecko ma potrzebe fizyczna, na przyklad, gdy jest glodne lub chce sie bawic, wówczas karmimy je lub pozwalamy biec na podwórko. Gdy ma potrzeby emocjonalne i potrzebuje przytulenia, wtedy je przytulamy. Gdy potrzebuje ksiazki, poniewaz chce sie czegos nauczyc, podajemy mu ksiazke.

Co jednak z duchowymi potrzebami dziecka? Czym one sa? Czy w ogóle dostrzegamy je, gdy sie pojawiaja? Napisalam te ksiazke, by spróbowac znalezc odpowiedzi na te pytania. Co wazniejsze, chce zastanowic sie, co dzieje sie, gdy system edukacji, a nawet niektóre z naszych domów ignoruja duchowosc wewnatrz dziecka.

Gdy duchowe potrzeby dzieci sa negowane, ich duchowa natura nie rozwija sie równolegle z ich zdolnosciami umyslowymi, emocjonalnymi i fizycznymi. A gdy owej fundamentalnej spójnosci brakuje w zyciu dzieci, to gdy dorosna, cale spoleczenstwo moze cierpiec z powodu jej braku.

Gdy tworzy sie spoleczenstwo, w którym brakuje spójnosci zycia wewnetrznego z zewnetrznym, wówczas – jak powiedziala Maria Montessori – w ludzkich duszach panuje pustka. Bez owej spójnosci nie ma mowy o pelni, która jest cecha jakze potrzebna w dzisiejszym swiecie, zarówno w polityce, biznesie, jak i w codziennym zyciu osób publicznych i prywatnych.

By to zmienic, musimy powaznie zastanowic sie nie tylko nad tym, jak pielegnowac wiez naszych dzieci z bogatym zyciem wewnetrznym, ale tez jak ksztalcic nasze dzieci w znacznie szerszym sensie. Musimy zastanowic sie nad znaczeniem edukacji i przeksztalcic je z koncepcji „wypelniania wnetrza w koncepcje „wydobywania z niego. Oryginalne znaczenie slowa „edukacja pochodzi od lacinskiego slowa „educare, oznaczajacego wyjmowanie z wewnatrz.

[fragment ksiazki, s. 14-15]

Oceń produkt

Recenzje

Brak ocen dla tego produktu. Bądź pierwszy!